سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تحقیقات و ساخت پیشران‌های هسته‌ای به صورت جدی پیگیری می‌شود

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: تحقیقات و ساخت پیشران‌های هسته‌ای با برنامه پیش‌بینی شده و منابعی که دیده شده است به صورت جدی پیگیری می‌شود.
بهروز کمالوندی روز دوشنبه در گفت وگویی درباره آخرین وضعیت تحقیقات در مورد پیشران‌های هسته‌ای و ساخت راکتورهای کوچک برای برق هسته‌ای افزود: در مورد پیشران گزارشی به وزارت امورخارجه فرستادیم که قرار است به زودی وزارت امورخارجه در قالب گزارش‌های سه ماه آن را به مجلس ارائه دهد.
وی ادامه داد: در آن گزارش‌ها اشاره کردیم که بر اساس اظهاریه پروتکلی کد اصلاحی 3.1 کشور عضو آژانس در زمانی که تصمیم می‌گیرد یک کار هسته‌ای را که در آن مواد هسته‌ای به کار می‌رود و در حوزه چرخه سوخت است را انجام دهد باید آن را به آژانس اطلاع دهد.
کمالوندی ادامه داد: این کار انجام شده و این موضوع در گزارش سه ماهه ما هم آمده که به مجلس نیز ارایه خواهد شد و به آژانس هم کتبی اطلاع داده‌ایم و کار را در این زمینه شروع کردیم و به موازات پیشرفت‌هایی که هست اطلاع و گزارش می‌دهیم.


سخنگوی سازمان انرژی اتمی یادآور شد: البته باید این را بدانیم که بحث پیشران‌های هسته‌ای یک موضوعی برای الان، یک ماه و شش ماه نیست و سالها زمان می‌برد اما مهم این است که این کار به صورت جدی و برنامه ریزی شده دنبال شود.
وی تاکید کرد: این کار با برنامه پیش‌بینی شده و منابعی که دیده شده به صورت جدی پیگیری می‌شود و در مواقع لزوم برای عموم اطلاع رسانی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد: اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای اشتغال زایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی معاون اول رییس جمهور در بیست و سومین جشنواره تحقیقات علوم پزشکی رازی: طرح تحول سلامت به هیچ وجه از دستور کار دولت خارج نمی‌شود در اطلاعیه دفتر رئیس جمهور تاکید شد: انتساب جمله "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" به رئیس جمهور، کذب محض است/ تقطیع و تحریف هدفمند یک چهره سیاسی از جملات رئیس جمهور/ باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی تشیع است با حضور نمایندگانی از مجالس 44 کشور سیزدهمین کنفرانس روسای مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی امروز در تهران آغاز می‌شود مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تشریح کرد: جزئیات بارگیری964 هزار بشکه میعانات گازی و سفر نفتکش سانچی به کره جنوبی فرار از متن چرا؟ سخنگوی سازمان انرژی اتمی: تحقیقات و ساخت پیشران‌های هسته‌ای به صورت جدی پیگیری می‌شود یک روزنامه عراقی: 50 گروه سیاسی به ائتلاف انتخاباتی العبادی می‌پیوندند ماموریت هیات دولت به وزارت صنعت برای ارائه طرح بهسازی و نوسازی ضربتی ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهرها آغاز فعالیت خط هوایی بندرعباس به دوحه از فردا